تبلیغات گسترده عسل صفا دشت خوانسار در شبکه های اروپا

انسان ها هزاران سال است که عسل را می شناسند. اما آیا او سالم است؟ آیا او می تواند بد شود؟ آیا او گیاهخوار است عسل چند کالری دارد؟ کدام یک در آزمون بهتر عمل کرد؟ و در مورد “عسل کشیده و تقلبی” چطور؟

عسل صفا دشت خوانسار محصول طبیعی دارای کالری مشابهی با شکر است، اما حاوی مواد مغذی بیشتری است.

همچنین اغلب گفته می شود که محصول زنبور عسل قند “بهتری” است زیرا باعث می شود سطح قند خون آهسته تر افزایش یابد یا به این دلیل که هضم آن آسان تر است. به همین دلیل، امروزه عسل بسیار محبوب است: ما به طور متوسط ​​سالانه یک کیلو مصرف می کنیم.

عسل تقلبی از دهه 1970 وجود داشته است. از آن زمان، او بارها و بارها با شربت ذرت ارزان‌تر و نیشکر سیراب شده است. البته، چنین تقلبی‌هایی ارزان‌تر از محصولات طبیعی تولید شده با زحمت هستند، بنابراین این نه تنها فریب مشتری است، بلکه زنبورداران را نیز تحت فشار قرار می‌دهد.

عسل

اداره فدرال حفاظت از مصرف کننده و ایمنی مواد غذایی (BVL) بارها آزمایشاتی را روی مواد غذایی انجام می دهد. عسل وارداتی نیز در سال 2021 به عنوان بخشی از عملیات هماهنگ شده توسط یوروپل و اینترپل مورد بررسی قرار گرفت.

مجدداً تقلباتی وجود داشت: اما قندهای خارجی تنها در سه مورد از مجموع 73 عسل مورد بررسی قرار گرفتند، که تنها 4 درصد است. نمونه ها در هنگام واردات، از واردکنندگان، از بطری ها و از خرده فروشان گرفته شد.

در سطح بین‌المللی 495 تحقیق و 7 درصد از آنها “محصولات غیرمنطبق” انجام شد که منجر به کشف بیش از 51000 کیلوگرم عسل تقلبی (یوروپل) شد.

عسل یک شیرین کننده طبیعی است، اما فقط تا حدی به عنوان یک جایگزین سالم برای شکر مناسب است. عمدتاً از انواع مختلف قند، یعنی حدود 40 درصد شکر میوه (فروکتوز) و حدود 30 درصد شکر انگور (گلوکز) تشکیل شده است. این دو قند ساده از نظر کالری و تأثیر بر قند خون و وزن بدن بهتر از قند معمولی (ساکارز) نیستند.