ادویه کاری گلها بخورید تا دچار افسردگی نشوید

ادویه کاری ترکیبی از ادویه ها با رنگ طلایی روشن و طعمی پیچیده است.

می توان آن را با انواع ادویه ها، معمولاً از جمله زردچوبه، گشنیز، زیره، شنبلیله و فلفل چیلی درست کرد. سایر افزودنی های رایج عبارتند از زنجبیل، فلفل سیاه، دانه خردل، برگ کاری و دانه رازیانه.

ادویه کاری گلها به دلیل ادویه های مفید متعددی که دارد ممکن است فواید سلامتی مختلفی را ارائه دهد. در اینجا  مزیت چشمگیر پودر کاری برای سلامتی آورده شده است.

از آنجایی که پودر کاری حاوی ادویه هایی مانند زردچوبه، گشنیز و فلفل چیلی است، جای تعجب نیست که نشان داده شده است که این چاشنی فواید ضد التهابی دارد.

زردچوبه، یکی از ادویه های اصلی این ترکیب، حاوی رنگدانه ای به نام کورکومین است. کورکومین به دلیل توانایی خود در مبارزه با التهاب با تنظیم پروتئین های التهابی، مانند اینترلوکین-6 (IL-6) و فاکتور نکروز تومور آلفا (TNF-alpha) به خوبی شناخته شده است.

در حقیقت، هم تحقیقات انسانی و هم حیوانی زردچوبه و کورکومین جدا شده را برای تسکین علائم بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و بیماری التهابی روده نشان داده‌اند.

ادویه

سایر ادویه‌هایی که معمولاً در پودر کاری یافت می‌شوند، از جمله فلفل چیلی و گشنیز، اثرات ضد التهابی نیز دارند.

فلفل چیلی حاوی ترکیبی به نام کپسایسین است که به عنوان یک نیروی ضد التهابی قوی عمل می کند.

گشنیز از زمان های قدیم به عنوان یک عامل ضد التهابی در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است و تحقیقات روی جوندگان نشان می دهد که درمان با این ادویه ممکن است علائم بیماری های التهابی روده را کاهش دهد.

با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید این اثر در انسان مورد نیاز است. پودر کاری حاوی انواع ادویه های ضد التهابی از جمله زردچوبه، گشنیز و پودر فلفل قرمز است.

مصرف پودر کاری ممکن است از چندین جهت برای سلامت قلب مفید باشد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که مخلوط ادویه ممکن است جریان خون را تقویت کرده و عملکرد رگ های خونی را بهبود بخشد، که به نوبه خود ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.