ید مایع سبب ایجاد بیماری های تیروئیدی می گردد

ید به تولید طبیعی هورمون های تیروئید و عملکرد طبیعی تیروئید کمک می کند. همچنین به عملکرد طبیعی سیستم عصبی، عملکرد شناختی طبیعی، متابولیسم طبیعی و حفظ پوست طبیعی کمک می کند.

آزمایشگاه خود مکمل غذایی مبتنی بر ید مایع را به شکل یدید پتاسیم ارائه می دهد. این محصول در بطری قطره چکانی 29 میلی لیتری بسته بندی شده است.

1 قطره ید مایع Nature Forme معادل 75 میکروگرم ید و 23 میکروگرم پتاسیم است. ید مایع بدون مواد نگهدارنده و بدون الکل است. ید به سادگی با روغن زیتون ارگانیک مرتبط است.

ید به شکل مایع باعث تسهیل جذب در طی فرآیندهای گوارشی می شود. همچنین امکان استفاده از ید را به صورت خارجی یا غرغره می کند. بنابراین، در اینجا، ید مایع را خواهید یافت که به خوبی جذب شده است، با دوز در هر قطره 75 میکروگرم، که مربوط به 50٪ از مصرف مرجع ضروری است.

ید یک عنصر کمیاب ضروری است و عمدتاً از منابع دریایی است. در طی فرآیندهای گوارشی جذب می شود و در تیروئید ذخیره می شود و دفع آن از طریق ادرار می گذرد. نیاز روزانه 150 میکروگرم است، بنابراین منابع غذایی می تواند غذاهای دریایی، ماهی و برخی جلبک ها باشد.

ید عمدتاً در سنتز هورمون های تیروئیدی T3 و T4 که از مرحله جنینی ترشح می شوند، نقش دارد. تیروئید در بسیاری از عملکردهای بدن مانند رشد، رشد سیستم عصبی و عضلانی یا تنظیم متابولیسم اساسی نقش دارد.

مکمل ید فقط در صورتی باید مصرف شود که پزشک تأیید کند که کمبود ید از طریق غذا وجود دارد یا عملکرد تیروئید نیاز به دریافت ید اضافی دارد. مصرف ید بدون توصیه پزشک یا بدون تایید نیاز به ید می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد.

ید

دوز، زمان مصرف و مدت درمان بسته به نیاز توسط پزشک تعیین می شود.

برای محافظت از تیروئید از قرار گرفتن در معرض ید رادیواکتیو 131، توصیه می‌شود دو ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض و حداکثر تا 24 ساعت بعد از قرار گرفتن در معرض رادیواکتیو وقت بگذارید.

فراتر از آن، مصرف ید بی تاثیر است. در صورت عدم خطر مواجهه با ید رادیواکتیو و بدون توصیه پزشکی، مصرف ید به عنوان مکمل غذایی یا به صورت قرص ید پایدار توصیه نمی شود.

یک عنصر کمیاب ضروری برای بدن، ید در مقادیر زیادی در اقیانوس ها وجود دارد. در انسان، به ویژه در غده تیروئید، واقع در گردن، متمرکز است.

ید کمک می کند:

  • به عملکرد شناختی طبیعی،
  • عملکرد طبیعی سیستم عصبی،
  • حفظ پوست زیبا،
  • تولید طبیعی هورمون تیروئید و عملکرد طبیعی تیروئید.
  • نیازهای روزانه یک بزرگسال
  • 150 میکروگرم در روز

منابع ید: نمک دریا، غذاهای دریایی، ماهی، جلبک دریایی…