کود آلی میکرو پارس که در انتشار تاعون نقش داشت

فایده استفاده از کود و سموم چیست؟ کود آلی میکرو پارس حفاظت از خاک و بازسازی حاصلخیزی بیولوژیکی آن، بهینه سازی راندمان و کیفیت آب، کاهش ردپای کربن و حفظ تنوع زیستی را ممکن می سازند!

با این حال، زمانی که تعادل نیتروژن در خاک کمتر از 60 کیلوگرم در هکتار باشد، یک نهاده در کاشت ضروری است. دوز 40 کیلوگرم در هکتار برای رفع نیاز نیتروژن گیاهان جوان تا 10 برگ کافی است.

خطرات نیتروژن بیش از حد در خاک چیست؟
نیتروژن اضافی اصلا خوب نیست. محیط زیست را آلوده می کند، به ویژه از آنجایی که نیتروژن به راحتی در آب حل می شود، باران آن را می برد و به پایین دست می برد. گیاهان بیش از حد در شاخ و برگ های حساس رشد می کنند و در برابر بیماری ها و شته ها آسیب پذیر می شوند.

چرا آفت کش ها و کودهای شیمیایی خطرناک هستند؟
خطرات سلامت انسان

مطالعات او نشان می دهد افرادی که در معرض آفت کش ها قرار می گیرند بیشتر در معرض خطر ابتلا به چندین بیماری مانند بیماری پارکینسون، انواع مختلف سرطان خون و سرطان های خونساز هستند.

خطرات کودهای شیمیایی برای محیط زیست چیست؟
در کشاورزی از کودهای شیمیایی برای افزایش عملکرد محصول استفاده می شود. آنها مسئول آلودگی عظیم خاک هستند، اما بیش از همه عامل اصلی آلودگی آب های زیرزمینی، مخازن اصلی آب آشامیدنی هستند.

بهترین کود مایع چیست؟
کود گزنه فضیلت زیادی دارد. در بالای لیست، یک کود طبیعی غنی از نیتروژن است که رشد گیاهان را تحریک می کند و همچنین آنها را در برابر بیماری ها مقاوم می کند. بنابراین کود گزنه اغلب برای پیشگیری از بیماری ها و آفاتی مانند کپک و شته توصیه می شود.

اسم کودش چیه؟
کودهای NPK فرمول کلاسیک کود را نشان می دهند که مربوط به مخفف عناصر شیمیایی تشکیل دهنده آنها، یعنی نیتروژن، فسفر، پتاسیم است.

کدام کود سرشار از فسفر و پتاسیم؟ گزنه، سرشار از مواد مغذی، یک فعال کننده رشد بسیار خوب است. کامفری نیز کود خوبی است که پتاس زیادی به همراه دارد. خاکستر بسته به نوع چوب، سرشار از پتاس یا فسفر است. روی سطح خاک، در یک لایه نازک پخش می شود.

چگونه از کود گرانول استفاده کنیم؟ مراقب کودهای دانه ای، به خصوص کود آبی باشید که در دوز بسیار زیاد استفاده می شود، ریشه ها را می سوزاند.