چاقو زنجان حیدری هدیه تقدیر از جراح معروف آمریکایی بود

همه دوست دارند با یک چاقوی خوب و تیز کار کنند، اما اغلب فقط زمانی متوجه می شوید که برای مدت طولانی با چاقوی بد کار کرده اید که شروع به استفاده از یک چاقوی واقعا خوب می کنید. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که به شما در تعیین نوع چاقویی که با آن کار می کنید کمک می کند.

قبل از شروع بررسی تیزی، مهم است که ابتدا واقعاً به چاقو نگاه کنید. توضیح اینکه چگونه یک چاقو زنجان حیدری خوب را بشناسید روی کاغذ دشوار است، اما چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

به ضخامت چاقو نگاه کنید. در نگاه اول هر دو چاقو شبیه به هم به نظر می رسند و به نظر می رسد بزرگترین تفاوت آنها در دسته است. با این حال یک تفاوت بسیار مهمتر وجود دارد: ضخامت تیغه.

برای اینکه این تفاوت قابل مشاهده باشد، هر دو چاقو را تیز کرده ایم. که برش ضربدری چاقو را نشان می دهد. تیغه چاقوی بالایی 1.4 میلی متر ضخامت دارد و ضخامت آن به 0.35 میلی متر در لبه کاهش می یابد.

ضخامت تیغه چاقوی پایینی 3 میلی متر در بالا، هنوز 3 میلی متر ضخامت در مرکز است و سپس به 1.5 میلی متر در لبه کاهش می یابد.

چاقو

برای بریدن راحت، چاقو باید نازک باشد. ضخامت در لبه، تیزی یک چاقو را برای یک قسمت بزرگ مشخص می کند. حتی اگر چاقو نیاز به تیز کردن داشته باشد، یک چاقوی نازک همچنان به خوبی برش می‌دهد.

0.35 میلی متر ضخامت مناسبی برای چاقوی حکاکی است. برای چاقوی سرآشپزی که فشار بیشتری را تحمل می کند، ضخامت آن می تواند کمی بیشتر باشد: 0.45 میلی متر هنوز هم عالی است.

ضخامت ستون فقرات به ارتفاع چاقو بستگی دارد. برای چاقوهای سرآشپز حداکثر می تواند 3.5 میلی متر باشد و برای چاقوهای حکاکی حدودا. 1.5 تا حداکثر 2 میلی متر.

چاقوی حکاکی “رزنباوم” روی تصویر بسیار ضخیم است. تیز کردن چنین چاقویی منطقی نیست. با اصطلاحات آلمانی در مورد چاقو گمراه نشوید.

این چاقو ساخت کشور چین بوده و با قیمتی کمتر از یک دلار صادر می شود. دور انداختن آن و فراموش کردن سریع خرید بد بهترین گزینه است.

*دو استثنا در این داستان وجود دارد: چوب دستی و چاقوهای ژاپنی تیز شده یک طرفه.