پسته تازه با پوست قزوین موجب خفگی یک نوزاد شد

پسته چیزهای زیادی است، اما مطمئناً یک مغز معمولی نیست. در اینجا می توانید دریابید که چرا این قدر سالم است، آیا واقعاً می تواند به کاهش وزن شما کمک کند و چه چیزی باعث گرانی آن می شود.

پسته تازه با پوست قزوین از خانواده سماق است. اصالتا اهل خاورمیانه هستند. امروزه عمدتاً در کالیفرنیا، افغانستان، ایران و ترکیه رشد می کنند.

پسته به دلیل شکلی که دارد به «آجیل خنده» نیز معروف است. از نظر گیاه شناسی اصلاً آجیل نیست، بلکه یک میوه هسته دار است. بنابراین به خانواده انبه، هلو، زیتون و گیلاس تعلق دارد. بادام زمینی نیز آجیل نیست، بلکه حبوبات است.

پسته روی درختان برگ ریز رشد می کند که ارتفاع آنها به حدود 12 متر می رسد و می توانند تا 300 سال عمر کنند. زمان برداشت در پاییز بین سپتامبر و اکتبر است.

پسته جزو گران ترین آجیل های دنیاست. بنابراین حتی در دوران باستان، آنها عمدتاً برای اشراف محفوظ بودند.

پسته

امروزه پسته عمدتاً در آمریکا و ایران تولید می شود. این میوه در ابتدا بیش از 10000 سال پیش در آسیای مرکزی و غربی در استپ ها و در دامنه های کوه رشد کرد.

سایر کشورهای تولید کننده پسته عبارتند از:

  • بوقلمون
  • سوریه
  • یونان
  • ایتالیا

پسته یک میوه قدرتمند و بسیار سالم است. سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 (“چربی های خوب”) است که سطح کلسترول را کاهش می دهد.

علاوه بر این، آجیل حاوی مقدار زیادی پروتئین و کلسیم است که برای عضلات و استخوان‌ها مفید است. پتاسیم موجود در آن برای عضلات و در عین حال برای فشار خون مفید است.

پسته همچنین فاقد ویتامین E، ویتامین B6 و اسید فولیک است: ویتامین E به عنوان یک جاذب رادیکال از جمله چیزهای دیگر عمل می کند و ویتامین B6 برای تشکیل مواد پیام رسان و برای داشتن سیستم ایمنی قوی مورد نیاز بدن است.

پسته در دوران بارداری به دلیل داشتن اسید فولیک یک میان وعده ایده آل است.