ماشین ظرفشویی که ظروف را خراش نمی دهد!

در مطالعه‌ای که در اینجا مورد بحث قرار گرفت، 93 درصد ظروف را قبل از شستشو در سینک انجام دادند و 48 درصد پنج بار یا بیشتر در هفته آبکشی کردند.

به طور کلی، هرچه پاسخ‌دهنده جوان‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که ظرف‌ها را از قبل آبکشی کند. اما ماشین ظرفشویی بکو برای این منظور بسیار مناسب تر است.

این نتایج با مطالعه 1978 قابل مقایسه بود که در آن 73 درصد از کاربران ماشین ظرفشویی توکار (Leipnitz, 1980) ظروف را قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی از قبل آبکشی کردند.

سازندگان لوازم خانگی توصیه می کنند قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی فقط خراش دادن (و نه آبکشی) آنها را انجام دهید، اما روش قبل از آبکشی همچنان ادامه دارد.

آزمایشگاه‌های آزمایش مستقل مانند اتحادیه مصرف‌کنندگان (گزارش‌های مصرف‌کنندگان، 1993، 1995) معمولاً نتایج رضایت‌بخشی را بدون شستشوی اولیه به دست می‌آورند.

شیلنگ آب ماشین ظرفشویی نوعی رابط بین ورودی آب منزل و ماشین ظرفشویی می باشد که وظیفه انتقال آب به ماشین ظرفشویی را دارد.

پس چرا مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی بوش سری 6 همچنان این عمل را در برنامه روزانه ظرفشویی خود قرار می دهند؟ وقتی از مصرف کنندگان در این مطالعه پرسیده شد که چرا، پنج دلیل عمده ارائه کردند:

  • بستگی به غذا دارد (20%).
  • خارج از عادت (28%).
  • طبق تجربه، ظروف بدون آبکشی تمیز نمی شوند (28%).
  • فکر نکنید اگر آبکشی نشوند تمیز خواهند شد (35%).
  • ظروف بلافاصله شسته نمی شوند (39%).

با توجه به کیفیت مواد اولیه و نوع آن ها برای تولید این محصول، قیمت شیلنگ ماشین ظرفشویی بسیار دارای نوسان است و به سرعت تغییر می کند.

غذاهایی که شرکت کنندگان در مطالعه به نظر می‌رسیدند که حذف آنها سخت‌تر بود عبارت بودند از: غذای پخته شده، تخم‌مرغ، غذای نشاسته‌ای، پنیر آب‌شده، غذاهای چرب و شکلات.

چنین غذاهایی احتمالاً قبل از شستشوی نسبتاً فشرده دریافت کردند. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان ماشین ظرفشویی رومیزی ممکن است به جای سوهان کشیدن، ظروف را از قبل آبکشی کنند تا باقیمانده غذا را از بین ببرند.

  • منابع:
    1. Dishwashing and Water Conservation: An Opportunity for Environmental Education
  • تبلیغات: 
    1. دلیل استفاده از لوبیا در کشورهای در حال توسعه
    2. فردی که با استفاده از فکر خود در مسیر ثروت قرار گرفت
    3. ساختن خانه در کره ماه توسط معروف ترین فرد جهان!
    4. روغن زیتون از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند