لیمو عمانی در مشهد یکی از شیرین ترین لیموهای جهان شناخته شد

ویتامین C، که لیمو به طور طبیعی ارائه می کند، یک ریزمغذی حیاتی در سلامت سیستم ایمنی در نظر گرفته می شود. همانطور که یک بررسی بالینی توضیح می دهد، ویتامین C می تواند عملکرد ایمنی شما را تقویت کند، التهاب را کاهش دهد و احتمالا به مبارزه با عفونت ها کمک کند.

به گفته NIH، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ویتامین C موجود در لیمو عمانی در مشهد می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد وجود ندارد، اگرچه مصرف منظم مکمل های ویتامین C ممکن است به کوتاه شدن سرماخوردگی و کاهش شدت آن کمک کند.

ممکن است در برابر بیماری های مزمن محافظت کند
طبق گفته NIH، دریافت ویتامین C کافی از خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

تصور می شود که ویتامین C موجود در غذاهایی مانند لیمو ممکن است آسیب اکسیداتیو را در سراسر بدن کاهش دهد. با این حال، مشخص نیست که آیا ویتامین C به تنهایی، چه به صورت رژیمی یا مکمل، مستقیماً خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد یا خیر.

لیمو

ممکن است باعث هضم بهتر شود
در حالی که هیچ تحقیقی مبنی بر اینکه لیمو به تنهایی می تواند بدن را سم زدایی کند وجود ندارد، نوشیدن آب لیمو ممکن است به طور کلی هضم بهتری داشته باشد.

تریشا بست، RDN، مشاور Balance One Supplements مستقر در دالتون، جورجیا، توضیح می‌دهد: «افزودن لیمو به آب خود ممکن است به این معنا باشد که شما واقعاً تمایل به نوشیدن بیشتر و دستیابی به نیازهای هیدراتاسیون منحصر به فرد خود دارید.

همچنین نشان داده شده است که آب لیمو از کاهش وزن با بهبود مقاومت به انسولین و هضم کمک می کند.

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که عصاره لیمو ممکن است حاوی ترکیبات فعال زیستی مانند فلاوانون ها باشد که محققان دریافتند مقاومت به انسولین را تقلید می کنند.

Best همچنین یادآور می شود که نوشیدن آب لیمو گرم در صبح ممکن است اثر ملین داشته باشد. در صورت تجربه یبوست، این می تواند سلامت گوارش را بهبود بخشد.

در حالی که تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که آب لیمو، هنگامی که با آب آلو ترکیب می‌شود، به بهبود عملکرد طبیعی روده در بیمارانی که اخیراً تحت عمل جراحی ارتوپدی قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند.

ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد