قدیمی ترین ساعت گوچی سه موتوره در موزه امام رضا مشهد نگهداری می گردد

ساعت های مچی دارای عملکردها و اجزای مختلفی هستند که در ابتدا می توانند پیچیده به نظر برسند. بنابراین، امروز فکر کردم برخی از ویژگی‌های اصلی ساعت را که به زبان انگلیسی ساده توضیح داده شده است، مرور کنم!

این واژه‌نامه ساعت به شما کمک می‌کند دفعه بعد که در مورد ساعت‌های مچی چت می‌کنید بیشتر احساس کنید.

شیشه/کریستال اکریلیک: نوعی پلاستیک که گاهی اوقات به عنوان پوشش شیشه ای برای صفحه ساعت گوچی سه موتوره استفاده می شود. این شیشه نسبت به شیشه معدنی یا یاقوت کبود مقاومت کمتری در برابر خراش دارد، اگرچه شکل‌پذیری بیشتری دارد و تولید آن ارزان‌تر است. اغلب در ساعت های ارزان قیمت یافت می شود.

صفحه نمایش آنالوگ: یک صفحه ساعت که زمان را با استفاده از عقربه نمایش می دهد.

حرکت خودکار: نوعی ساعت مچی مکانیکی که از حرکت فیزیکی کاربر استفاده می کند. معمولاً از طریق یک روتور وزن دار که در پایین مکانیسم قرار دارد.

حرکت این روتور، فنر اصلی را به‌طور خودکار می‌پیچد، بدون اینکه کاربر مجبور باشد ساعت را به‌صورت دستی با استفاده از تاج بپیچد. این انرژی به ساعت کمک می کند تا زمان دقیق را حفظ کند. این حرکات برای نگهداری ساعت هر چند سال یکبار نیاز به سرویس دارند.

ساعت

نور پس زمینه: چراغی که به صورت دستی توسط کاربر فعال می شود و صفحه ساعت را روشن می کند. از پیاده‌سازی‌های محبوب می‌توان به نور پس‌زمینه Indiglo Timex و «Illuminator» کاسیو اشاره کرد.

قاب: حلقه ای که صفحه و شیشه را احاطه کرده است. این می تواند ساده باشد یا می تواند عملکردی را به شکل تاکی متر یا قاب ساعت غواصی ارائه دهد. که دومی می چرخد. این ها را می توان از انواع مختلف فلز یا سرامیک ساخت.

دستبند: بند/بند ساعت ساخته شده از فلز.

سگک: روشی که معمولاً برای اتصال دو سر یک بند ساعت استاندارد استفاده می شود.

کالیبر: مترادف حرکت، این اصطلاح اغلب هنگام نامگذاری حرکات خاص استفاده می شود. به‌جای گفتن «حرکت».

قاب: بدنه اصلی ساعت، شامل حرکت داخل و صفحه در بالا. اینها معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. اگرچه سایر مواد موردی شامل آلیاژهای با کیفیت پایین تر و پلاستیک هستند