فوم صندلی جلو تیبا به عنوان زیباترین فوم سال انتخاب شد

انتظار می‌رود صندلی‌های خودرو چیزی بیش از ارگونومی و بالشتک را ارائه دهند. صندلی های ساخته شده از فوم پلی یورتان قالبی انعطاف پذیر این نیازهای ضروری را پوشش می دهند و در عین حال راحتی، ایمنی غیرفعال و صرفه جویی در سوخت را نیز فراهم می کنند.

صندلی های ماشین راحت، ایمن و اقتصادی به لطف پلی اورتان می باشد. وظیفه اصلی یک صندلی، ایجاد راحتی برای مسافران در حالت ساکن و در جاده است.

هنگامی که ثابت است، تاکید بر استحکام، نرمی مواد و استحکام است، به ویژه در هنگام تحمل وزن سنگین.

اما در جاده است که راحتی ضروری می شود. فوم صندلی جلو تیبا پلی اورتان مزیت بزرگی دارد زیرا می تواند با تمام الزامات تحمیل شده توسط حرکت مطابقت داشته باشد.

اینجا فقط بحث راحتی نیست. در واقع، صندلی ها به سازندگان اجازه می دهد تا وزن داخل خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش دهند تا در مصرف سوخت صرفه جویی کنند.

ایمنی غیرفعال یکی دیگر از عناصر کلیدی طراحی صندلی است. پلی اورتان امکان ساخت عناصر پشتیبانی جانبی را فراهم می کند که بدن را در ارتفاع شانه ها، باسن و پاها ثابت نگه می دارد.

فوم

تکنولوژی Synthesia طیف گسترده ای از فوم های پلی اورتان انعطاف پذیر را برای صندلی ماشین ارائه می دهد. یک سیستم پلی یورتان دو جزئی است که برای تولید فوم های سرد انعطاف پذیر طراحی شده است.

جزء A: Polyol 9735-M-40، متشکل از مخلوطی از پلی ال ها، کاتالیزورها و عوامل کف کننده.
جزء B: ایزوسیانات 5669، MDI – دی ایزوسیانات دی فنیل متان اصلاح شده (MDI).

این سیستم برای تولید قطعات فوم نرم با قالب سرد با چگالی قالب گیری 45 تا 55 گرم در لیتر مناسب است. این به ویژه برای صنعت خودرو و مبلمان (صندلی، پشتی، پشتی سر، زین دوچرخه، و غیره) مناسب است، جایی که راحتی، کشش و استحکام ویژگی های مورد نیاز است.

این سیستم را می توان هم با ماشین آلات فشار قوی (100-150 بار) و هم با فشار پایین تهیه کرد. قبل از بارگیری در دستگاه، جزء A (پلیول) باید به مدت 5 تا 10 دقیقه با همزن مناسب همگن شود.

توان عملیاتی دستگاه باید بر اساس وزن قطعه تمام شده و زمان واکنش فوم محاسبه شود. مدت زمان تزریق محصول در قالب باید کمتر از مدت زمان تزریق کرم باشد.

برای به دست آوردن کیفیت خوب قطعه تمام شده، جنبه های زیر مهم است: طراحی قالب، ضخامت و شکل درج، خروجی گاز و شیب قالب. زمان های قالب گیری بسته به ضخامت و شکل قطعه می تواند از 3 تا 6 دقیقه متغیر باشد.