سیم کابل شیرکوه برق را در کسری از ثانیه منتقل می نماید

سیم در مقابل کابل، چه تفاوتی دارد. سیم ها از یک رشته یا گروهی از رشته ها تشکیل شده اند.

در حالی که کابل ها از دو یا چند سیم کابل شیرکوه عایق تشکیل شده اند که در غلاف های محافظ پیچیده شده اند. ساده ترین راه برای تشخیص تفاوت بین این دو این است که سیم ها معمولاً قابل مشاهده هستند، اما کابل های اطراف آنها عایق هستند.

تفاوت سیم و کابل در کاربرد آنها نهفته است. سیم ها برای کاربردهای مسکونی و تجاری ولتاژ پایین استفاده می شوند. در مقابل، کابل برای کاربردهای ولتاژ بالا و صنعتی که نیاز به اتصالات سنگین یا دهانه های طولانی تر دارند استفاده می شود.

سیم از یک یا چند رشته فلز یا مواد رسانای دیگر (مانند مس یا آلومینیوم) تشکیل شده است. کابل از دو یا چند رشته سیم عایق تشکیل شده است که در یک ژاکت عایق پیچیده شده است.

این عایق از ورود مستقیم الکتریسیته به محیط از طریق هسته فلزی جلوگیری می کند و فقط در صورت نیاز به آن اجازه می دهد از طریق یک کلید الکتریکی (به عنوان مثال یک لامپ) جریان یابد. علاوه بر این از اتصال کوتاه بین قسمت های مختلف کابل جلوگیری می کند.

کلمه “رسانا” می تواند به مواد مورد استفاده برای حمل جریان الکتریکی یا سیم یا کابل ساخته شده از آن ماده اشاره داشته باشد.

سیم

اصطلاح “رسانا” همچنین می تواند به وسیله ای اشاره کند که در آن الکتریسیته از مکانی به مکان دیگر (مثلاً به عنوان بخشی از یک مدار الکتریکی) منتقل می شود.

هنگامی که سیم به این روش استفاده می شود، اغلب از آن به عنوان “رسانا” یاد می شود. هادی ها انواع مختلفی دارند.

برخی از رایج ترین آنها سیم های جامد و رشته ای (که دارای هسته بسیاری از سیم های کوچک هستند) و برخی از انواع مواد PVC هستند. یک هادی را می توان با PVC پوشاند تا از مواد دیگر عایق شود.