زنی که با تفنگ مسلسل اسباب بازی شوهرش را کشت

اولین تولید سیستماتیک اسباب بازی در استانبول در قرن هفدهم در منطقه ایوپ آغاز شد. در این سیستم که حدود 300 سال از عمر خود می گذرد، در این سیستم که حدود 300 سال از عمر خود می گذرد، اسباب بازی های سنتی عمدتاً با استفاده مجدد از محیط اطراف تولید و به فروش می رسد. مواد.

اولیا چلبی گزارش می دهد که در اواسط قرن هفدهم حدود 100 مغازه و 105 مغازه تفنگ مسلسل اسباب بازی فروشی در بازار اسباب بازی سازان ایوپ وجود داشت.

اسباب بازی سازان صنفی هستند که زیر نظر معمار اصلی کار می کنند. اولیا چلبی در مورد رژه ای که قبل از لشکرکشی بغداد در سال 1637 برگزار شد می گوید:

در هنگ خود، سلبی های ریش سفید و چشم نواز، صورت های تراشیده، سربندها [کلاهدار]، کفش هایی با کفش، برخی از آن ها با لباس های اورات، با کلاه جمجمه های اورات، در دستان مردان مسککل [کودک مبدل]، دایه هایشان داشتند. ، چسبیده بههستند.»

پدر و مادر و عبور از موکب، یک دایه شوهر çelebi! این اسباب‌بازی را می‌خواهم یا نمی‌خواهم، بعضی‌ها با گریه و دزدی هالبر و دمبل از کنارشان عبور می‌کنند.

اسباب بازی

حمدی دوندار به عقیده بسیاری اولین نام اسباب بازی سازی ترکیه است. کوکو که یک مغازه اسباب‌فروشی است، کاتالوگی به دوندار می‌دهد و از او می‌خواهد که اسباب‌بازی‌های موجود در کاتالوگ را تولید کند، زیرا دیگر نمی‌توان آنها را وارد کرد. دوندار شروع به تولید انبوه بازی های مکعبی در این کاتالوگ می کند.

از آنجایی که او می توانست آنها را ارزان تر از اروپا تولید کند، اسباب بازی سازان آن زمان شروع به خرید این اسباب بازی ها از حمدی بیگ کردند. بعداً، دوندار نیز شروع به تولید اسباب بازی های مربوط به ساخت و ساز کرد. II.

این واقعیت که در طول جنگ جهانی دوم امکان واردات اسباب‌بازی وجود نداشت، به تولیدکنندگان اسباب‌بازی اجازه ظهور و توسعه در ترکیه را داد.

علاوه بر این، برخی از نجارها با تقلید از نمونه های یافت شده، اسباب بازی تولید می کنند. مخصوصاً توسط آرتین و آوادیس چاکارلار تولید شده است.

خروس‌ها و جوجه‌ها طعمه‌های بادگیر می‌خورند، عروسک‌های پارچه‌ای پر از خاک اره، موتورهای مومی که روی آب کار می‌کنند، گاری‌های چرخدار ساده ساخته شده از چوب، کوزه‌های خاکی رنگارنگ که وقتی آب در آن‌ها ریخته می‌شود صدای جیر جیر می‌زنند. کوزه های سفالی از چوب، تنبور و طبل از شناخته شده ترین آنها هستند.

در حالی که تولید اسباب بازی هایی مانند عروسک های پلاستیکی، اسباب بازی های پلاستیکی، شیپورهای حلبی و این اسباب بازی ها در دهه 1960 مورد تقاضا بود.