راهنمای ساده انواع کاشی 

آیا تازه وارد صنعت کاشی هند هستید؟ یا در مورد انواع کاشی استخر دلفین که از Morbi به بازار شما می آیند متحیر هستید؟ در این صفحه، ما به درک پیشنهادات محصول توسط کارخانه‌های کاشی گرانیتی مبتنی بر Morbi کمک می‌کنیم. با کمک ماشین آلات جدید، این روزها چندین نوع کاشی در Morbi تولید می شود. برای یک کاربر نهایی، کلمات مختلف مورد استفاده برای توصیف کاشی ها گیج کننده است. بنابراین سعی شده است با رویکردی از پایین به بالا به توضیح آنها بپردازیم. قبل از شروع، لطفاً درک کنید که «کاشی‌ها» یک دسته وسیع است. همچنین شامل کاشی های ساخته شده از سنگ مرمر، موزاییک شیشه ای و حتی از وینیل است! در اینجا ما فقط به بحث کاشی هایی می پردازیم که از Morbi در دسترس هستند.

Avon Stone Feature Tile - Western Distributors

کاشی گرانیتی جدید

 

کاشی های پارکینگ یا شیشه ای لعابدار یا تمام بدنه (رنگ سفالی و غیره) هستند. دسته بندی جداگانه ای ندارد.
کاشی های سنگین با ضخامت 16 میلی متر یا 20 میلی متر، رنگ بدنه GVT هستند. دسته بندی جداگانه ای ندارد.
برخی از کارخانه ها “کاشی چینی” را روی جعبه چاپ می کنند. اما در واقع یک کاشی کف سرامیکی با جذب آب حدود 3-6 درصد است
امیدوارم اکنون تصویر بزرگتری داشته باشید. بیایید به هر دسته ای که در نمودار ذکر شده است عمیق تر برویم.

بنابراین، حتماً این کلمه را در احتکار یا سایر تبلیغات یک برند کاشی دیده‌اید و فکر کرده‌اید که معنی آن چیست؟ این اصطلاح اشتباه برداشت شده است. همانطور که در نمودار ذکر شد، اصطلاح کاشی طلایی بین کابینتی و شیشه‌ای دارای معنای گسترده‌ای است زیرا فقط در مورد نوع بدنه می‌گوید. به یاد داشته باشید: کاشی های شیشه ای خارج از هند فقط به عنوان کاشی های چینی شناخته می شوند. کاشی های شیشه ای از بسیاری جهات در مقایسه با کاشی های سرامیکی سنتی بهتر هستند. به لطف تولید انبوه و رقابت شما قیمت مناسبی نیز دریافت می کنید.

 

فرآیند تبدیل چیزی به ماده ای شیشه مانند به عنوان انجماد شناخته می شود. با این فرآیند می توانیم مخلوطی از خاک رس + مواد اولیه را به یک بدنه یکنواخت تبدیل کنیم. به دلیل انجماد، پیوند داخلی دائمی می شود. پس از تولید، هیچ تغییر شیمیایی دیگری در بدنه کاشی منجمد شده وجود ندارد! شلیک در دمای بالا باعث می شود آنها در برابر آب نفوذ ناپذیر باشند. هنگامی که یک تکه کاشی شیشه‌ای را در آب فرو می‌کنیم، تنها 0.5 درصد وزن اضافه می‌کند. این به عنوان جذب آب شناخته می شود. به دلیل پهن تر بودن کوره ها، اندازه کاشی های شیشه ای تولید شده 600 در 600 میلی متر به بعد است.

مزایایی که به دست می آورید

در بالای کاشی‌های سرامیکی معمولی، کاشی‌های قوی‌تری برای استفاده برای هر کاربرد دارید. قدرت حتی در قالب های بزرگتر نیز باقی می ماند.
کاشی های شیشه ای نیز سطح صاف کاملی را روی گزینه های سرامیکی ایجاد می کنند.
از آنجایی که آنها قوی هستند، می توان یک بدنه شیشه ای را در یک کارخانه صیقل داد. اگر بخواهیم کاشی قهوه ای و سرامیک را پولیش کنیم در اثر فشار سرهای پولیش می شکند.

Isadora Black - Delforno Tiles & Timber

کاشی سرامیک دیوار شیراز

انواع کاشی شیشه ای
کاشی شیشه ای لعابدار (GVT / PGVT)
GVT / PGVT (در اینجا P مخفف polished است) بحث شهر است! دلیل آن این است که ما می توانیم خلاقیت خود را روی سطح لعاب آنها به کار ببریم. شما طرح/رنگی را تجسم می کنید که با فضای داخلی شما مطابقت دارد و یک GVT/PGVT مناسب برای آن دریافت می کنید. این به لطف فناوری چاپ دیجیتال امکان پذیر است. چنین ویژگی هایی PGVT را در صدر فهرست قرار می دهد. گزینه های سطح جلا، مات، براق بالا، روستایی، کنده کاری، شکر و بافت چوب پس از سال 2016 کارخانه‌های تولید کاشی‌های GVT/PGVT و کاشی لعابدار چسبی رشد کردند. به دلیل عرضه بیشتر، قیمت ها بسیار کاهش یافت و آن را برای بازار اقتصادی نیز مقرون به صرفه کرد. ضخامتی که یک کارخانه به شما ارائه می دهد را بررسی کنید. به دلیل جنگ قیمتی، برخی از کارخانه ها ضخامت را کمتر از حد قابل قبول می کنند.

شارژ دوگانه (DC)
این کاشی ها دارای یک لایه 3 تا 4 میلی متری از لایه مخلوط طرح در بالای بدنه هستند. بنابراین هنگام نگاه کردن از پهلو می توانید لایه های دوگانه را ببینید. الگوهایی که می سازند به در دسترس بودن فیدرها محدود می شود. با این حال، برخی از کارخانه ها مانند Sisam، Simpolo، و غیره با الگوهای خوبی آمدند. یک لایه ضخیم در بالا باعث می شود کاشی DC برای مناطق با ترافیک سنگین ایده آل باشد (در مورد یک مرکز خرید، فرودگاه، مکان های عمومی فکر کنید…)
لایه بالایی یک “عمق” به الگو می دهد. کاشی های DC با پرداخت پرداخت شده در دسترس هستند. برخی از کارخانه ها مانند Simpolo، Cosa و غیره انواع مات را نیز ارائه می دهند. لایه طراحی بالایی به اندازه بدنه زیر آن قوی نیست. هنگام انتخاب کارخانه شارژ دوبل دقت لازم را داشته باشید.

کاشی های تمام بدنه
در این نوع، کل کاشی از بالا به پایین از همان متریال استفاده می کند. از لعاب استفاده نشده است. گاهی اوقات از لعاب شفاف – TP برای بستن منافذ سطح و مقاوم کردن آن در برابر جوهر استفاده می کنند. به طور کلی استفاده از این کاشی طلایی نقره ای از قبل توسط معماران مشخص شده است. سپس پیمانکاران به دنبال گزینه های مشابه در بازار می گردند. همانطور که از نام آن پیداست بدنه این کاشی ها از سطح تا پایین یکسان است. ما کاشی های تمام بدنه را برای پله ها، آستانه پنجره و حاشیه اتاق توصیه می کنیم. چنین مکان هایی نیاز به برش و پخ زدن لبه زیادی دارند.

کارخانه های بسیار کمی در Morbi وجود دارد که محدوده های رضایت بخشی از کاشی های تمام بدن را تولید می کنند. دوناتو، آرمانو، موتزارت… گزینه‌های طرح‌های بیشتری را در گام‌های 300×1200 میلی‌متری، 600×1200 میلی‌متر و کاشی‌های تمام بدنه 600×600 میلی‌متر ارائه کرده‌اند. کاشی های تمام بدنه گران هستند اما برای همیشه ماندگار هستند! این یک چالش است که سایه یکسان را در سرتاسر دسته‌های کاشی‌های تمام بدنه نگه دارید. بنابراین مراقب باشید که نمونه لاتی را که می‌خرید بررسی کنید.

Porcelain Tiles Catalogue online : Novoceram Ceramic Tiles Collection

کاشی های رنگی
آنها اغلب به عنوان کاشی های تمام بدن اشتباه درک می شوند. این کاشی ها چیزی نیست جز یک کاشی شیشه ای لعابدار با رنگ بدنه همسان. کاشی رنگ بدن بهترین هر دو جهان را می دهد! امکان طراحی کاشی GVT و مزیت بدنه مطابق با کاشی تمام بدن. بنابراین اگر کاشی از لبه ها ارزان شود، ارزان خواهد شد.

رنگ متناسب بدن را نشان دهد.

مثال 1) کاشی السانا طلایی با ضخامت 20 میلی متر یک تازه وارد در صنعت کاشی Morbi است. در چنین کاشی‌هایی، رنگدانه‌هایی را در بدنه مخلوط می‌کنند که با سطح مطابقت دارد. بنابراین آنها GVT بدنه رنگی با ضخامت اضافی هستند. در سطح به جای لعاب معمولی از لعاب ضد لغزش درجه R11 یا R10 استفاده می کنند. در اینجا R مخفف “آزمایش سطح شیب دار” است که یک استاندارد رتبه بندی مقاومت در برابر لغزش است. همه اینها کاشی‌های با ضخامت 20 میلی‌متر را به انتخابی ایده‌آل برای نصب در فضای باز تبدیل می‌کنند.

مثال 2) طرح Nero Marquina با بدنه تیره آن را به کاشی استخری مرجان بدنه رنگی تبدیل می کند. به دلیل استفاده معمولی، زمانی که لایه لعاب تراشه می کند، کاشی رنگ بدنه زشت به نظر نمی رسد.

نمک محلول

آنها از مد افتاده، چاپ صفحه نمایش با طرح های اولیه بر روی بدنه عاج). اما ارزانتر بودن تقریباً 4 روپیه به ازای هر فوت مربع نسبت به GVT / PGVT زمانی که محدودیت بودجه برای یک پروژه وجود دارد، معنی زیادی دارد. این کاشی ها همیشه جلا داده می شوند. تقاضای زیادی برای کاشی های نمک محلول در بازارهای آمریکای لاتین مانند برزیل، مکزیک و آرژانتین وجود دارد. اما در بازار داخلی با انواع دیگر کاشی هایی که قبلا ذکر شد جایگزین می شوند. نوع نمک محلول به عنوان کاشی اقتصادی به فروش می رسد. بنابراین، همیشه یک نمونه با پوشش نانو خریداری کنید و در صورت امکان شخص خود را برای انجام بررسی های ساده QC به شرح زیر بفرستید…

پس از تمیز کردن کاشی، خطوطی را با یک خودکار بکشید و بعد از یک دقیقه آن را بردارید تا بررسی کنید که آیا پوشش نانو به درستی انجام شده است یا خیر.
هر دو مورب باید برابر باشند (850 میلی متر در مورد کاشی 600×600 میلی متر). اگر هر دو مورب یکسان باشند، مشکلی در زمان چیدن کاشی ها وجود نخواهد داشت. بالاتر از بررسی های اولیه کیفیت، هر فرد قابل اعتمادی می تواند انجام دهد.

بدنه سرامیکی
بدنه سرامیکی کاشی استخری پرسپولیس به دلیل پختن در دمای پایین متخلخل است. کاشی و سرامیک برای چندین دهه در Morbi موجود است. در اوایل کاشی های اولیه کوچک را با کوره شاتل می ساختند. این تغییر با کوره های غلتکی صورت گرفت. این به چرخه تولید سریع و گزینه های کاشی بزرگتر کمک کرد. بر اساس نسبت جذب آب می تواند کاشی دیوار یا کاشی کف باشد.

XXL Floor Tiles | Porcelain Tiles | Floor Tiles | Grey Floor Tiles

کاشی و سرامیک دیوار
آنها بالاترین جذب آب (WA) را در بین همه دارند. در هند سنگ‌تراش‌ها کاشی‌های دیوار را با سیمان تعمیر می‌کنند، بنابراین جذب آب بیشتر به کاشی کمک می‌کند تا با دیوار ثابت شود. به یاد داشته باشید، اگر از چسب استفاده می کنید، کاشی هایی با لبه های ضد آب بخواهید. در غیر این صورت پس از تعمیر کاشی متوجه مشکل واترمارک روی سطح خواهید شد.

طراحان در Morbi در ساخت کاشی های دیواری هنری خوب هستند. آنها هر طرح را در نسخه روشن + نسخه تیره + پانچ تزئینی مطابق (هایلایت کننده) ارائه می دهند. برخی از طرح ها شامل قطعات مرزی هماهنگ نیز می شود! تمام کارخانه های دیوار همچنین دارای طیف وسیعی از کاشی های ارتفاعی برای روکش دیوار هستند. کاشی های دیواری سرامیکی برای مقاومت در برابر سایش و پارگی زیاد ساخته نشده اند. اما سبک بودن آنها برای نصب عمودی (کاربرد دیواری) امتیاز مثبت است و برش آسان است. معمولاً کاشی‌های دیوار با خطوط نازک دوغاب کنار هم قرار می‌گیرند. می‌توانید برای ایجاد کنتراست‌های بی‌پایان و الگوهای ظاهری سفارشی، ترکیب و مطابقت دهید.

کاشی های دیواری سرامیکی غیر شیشه ای هستند. اما یک لایه لعاب فقط سطح آن را در برابر آب و لکه مقاوم می کند. برای مناطقی مانند دوش، کف، و فضای بیرونی در آب و هوای یخبندان، کاشی های شیشه ای را انتخاب کنید. نکته: در کل هر چه لعاب براق تر باشد بیشتر خراشیده می شود.

اندازه کاشی های دیواری سرامیکی
روکش سطوح می تواند براق، مات، روستایی، ساتن، فلزی باشد.

ضخامت آن از 6 میلی متر تا 9 میلی متر است.

از سال 2013 به بعد تمام کارخانه های کاشی دیواری مبتنی بر Morbi به فناوری چاپ دیجیتال ارتقا یافتند.

 

فناوری چاپ دیجیتال 3 مزیت کلیدی دارد:

امکان چاپ تصادفی (چند صفحه) روی کاشی های مختلف را فراهم می کند. این بدان معناست که وقتی همه کاشی ها را تعمیر می کنید، ظاهری شبیه مرمر طبیعی خواهید داشت. همچنین می تواند روی سطح ناهموار چاپ کند. چاپ اسکرین سنتی فقط می تواند روی یک سطح صاف چاپ شود. اما در مورد سطح ظاهری روستایی، سطحی که به نظر می رسد سنگ یا سطحی به نظر می رسد چوب چیست؟ تنها با فناوری چاپ دیجیتال امکان پذیر است. کاشی های چاپ دیجیتال در مقایسه با کاشی های چاپ روی صفحه دارای نقاط در هر اینچ (dpi) بیشتری هستند. این بدان معناست که وضوح طراحی (جزئیات) بالایی در کاشی های دیجیتال وجود دارد.

کاشی و سرامیک کف
بیش از 114 کارخانه در Morbi تولید کاشی و سرامیک کف وجود دارد. کاشی های کف در قالب های مربعی (به جز نوارهای چوبی) به شرح زیر می باشند.

300×300 میلی‌متر (12×12 اینچ) معمولاً اصلاح نشده است
۴۰۰×۴۰۰ میلی‌متر (۱۶×۱۶ اینچ) اصلاح شد
۶۰۰×۶۰۰ میلی‌متر (۲۴×۲۴ اینچ) اصلاح شد
نوارهای چوبی 200×600 میلی متر (8 اینچ 24 اینچ) اصلاح شده

برخی از کارخانه ها تلاش های ناموفقی برای ساخت کاشی های سرامیکی کف در قالب های بزرگتر انجام دادند.

Eclipse Anthracite Indoor Floor Tile- 600x600(mm)

قیمت کاشی و سرامیک کف
در مورد بدنه دیوار جذب آب 14 تا 15 درصد بوده اما در بدنه کف باید بین 3 تا 6 درصد باشد. (WA درصد وزن به دست آمده در اثر آب است) کاشی های کف سرامیکی 300x300mm و 400x400mm با بدنه قرمز رنگ می سازند. در حالی که کاشی های 600×600 میلی متری بدنه سفید هستند. توجه داشته باشید که کارخانه‌های Morbi این کاشی‌های بدنه سفید 600×600 میلی‌متری را “کاشی چینی” می‌نامند. اما نکنه آن را با کاشی شیشه ای در نظر بگیرید، این فقط یک کاشی بدنه سرامیکی است.

نوارهای چوبی 200×600 میلی متری که از 600×600 میلی متر بریده اند. کاشی‌کار می‌تواند آنها را به صورت زیگزاگ نصب کند. بنابراین مراقب کاشی های اندازه برش باشید، زیرا اگر آنها صاف نیستند، می تواند هنگام نصب مشکلاتی ایجاد کند. این اندازه ها در سطوح مختلف مانند براق، مات، روستیک، ضد لغزش موجود هستند کاشی های سرامیکی کف برای ترافیک بسیار سبک تا متوسط ​​مناسب هستند. میسون ملات را با ماسه، سیمان و گاهی اوقات یک افزودنی لاتکس تهیه می کند. آنها فضاهای بین کاشی ها را با دوغاب پر می کنند

کاشی های سرامیکی کف دارای سطح بالایی لعابدار هستند. هنگامی که خراشیده می شود، کف به نظر فرسوده می رسد. در حالی که همان مقدار سایش روی کاشی های شیشه ای دیده نمی شود یا کمتر قابل توجه خواهد بود. دلیل رونق تولید کاشی های شیشه ای در موربی همین است. اگر به ظاهری مات نیاز دارید، کاشی های کف سرامیکی در مقایسه با نسخه مات GVT گزینه ارزان تری هستند. تا به امروز، تعداد کمی از کارخانه های طبقه بندی از روش چاپ صفحه نمایش سنتی برای به دست آوردن اثر مطلوب استفاده می کنند. در حالی که بسیاری دیگر به گزینه چاپ دیجیتال (چند صفحه) ارتقا داده اند. کاشی های کف 300x300mm و 400x400mm تقاضاهای زیادی در بازار صادرات (در آفریقا) دارند. به دلیل سبک وزن، آنها همچنین می توانند متر مربع بیشتری را در هر ظرف روی گزینه کاشی شیشه ای بارگیری کنند.

اسلب چینی
از سال 1995 تا 2005، کاشی‌های Morbi در 6 اندازه عجیب و غریب مانند 6 “x6″، 8″x8″، 8″x12″، 10″x13″، 12″x12” و 16″x در دسترس بودند. از سال 2005 تا به امروز این تعداد از 30 نوع سایز عبور کرده است. اکثر این اندازه ها بزرگتر بودند. تقاضا برای اندازه های بزرگتر منجر به دسته دیگری از کاشی ها به نام اسلب چینی می شود. اندازه بزرگتر، مفصل کمتر و وقفه بصری کمتر توسط خطوط دوغاب. کارخانه های اسلب مبتنی بر Morbi اندازه هایی را مطابق تصویر بالا می سازند. ضخامت به طور کلی 9 میلی متر است اما برخی از آنها گزینه 6 میلی متری را نیز ارائه می دهند.

ابعاد بزرگتر در سراسر آسیا مورد تقاضا است. حتی کارخانه های اسلب موربی نیز اسلب چینی را به چین صادر می کنند! این محصول قبلاً توسط چند کارخانه اروپایی ساخته شده بود. داستان هندی صفحات چینی در سال 2015 آغاز شد، زمانی که Qutone سرامیک یک همکاری فنی با System Ceramics SPA، ایتالیا برای تولید اسلب چینی بزرگ را اعلام کرد. پس از آن Emilceramica با گروه Simpolo، کارخانه اسلب خود را راه اندازی کردند (Nexion) در طول سال 2017 بیش از 7 گروه دیگر به تولید صفحات چینی پرداختند. در 13 ژوئن 2018 Lioli Ceramica، Morbi شروع به تولید اسلب در اندازه 1600×3200 میلی متر کرد. این بزرگترین اندازه تولید شده در هند در حال حاضر است.

XXL Cemento Silver Indoor Floor Tile - 800x800(mm)