دستکش جراحی سایز 8 قابلیت تبدیل شدن به سایزهای دیگر را نیز دارد

دستکش های جراحی در اوایل دهه 1840 در دسترس قرار گرفتند، اما بسیاری از جراحان تمایلی به پوشیدن آنها نداشتند زیرا برای مدتی ناراحت کننده، انعطاف ناپذیر و عموماً غیر کاربردی بودند.

در سال 1878، توماس فورستر از India-Rubber Works در ساری، انگلستان، حق ثبت اختراع برای تولید دستکش جراحی سایز 8 مخصوص عمل های جراحی را دریافت کرد.

جای تعجب نیست که با یادگیری بیشتر جراحان در مورد آلودگی باکتریایی، پوشیدن دستکش های جراحی رایج تر شد. سوابق تاریخی نشان نمی دهد که چه کسی برای اولین بار به دستکش جراحی برای همه روش های جراحی نیاز داشت.

با این حال، ما می دانیم که تا سال 1878، یک متخصص زنان در شهر نیویورک به نام تی. گیلارد توماس به اعضای منتخبی از کارکنان جراحی خود اجازه داد تا دستکش های جراحی بپوشند تا از دستان خود در برابر اثرات مواد شیمیایی خشن مورد استفاده برای تمیز کردن ابزار جراحی خود محافظت کنند.

برای مدتی طولانی، اکثر جراحان به تیم‌های خود اجازه می‌دادند تا دستکش‌های جراحی بپوشند در حالی که خودشان دست برهنه در اتاق عمل می‌ماندند تا سطح دلخواه خود از ظرافت، لمس و حساسیت لمسی را حفظ کنند.

در آن زمان، اکثر جراحان بر این باور بودند که شستن موثر دست ها برای محافظت از بیماران در برابر عفونت زخم کافی است. با این حال، یک مطالعه بالینی توسط دانشمند آلمانی برنارد کرونیگ در اواسط دهه 1890 نشان داد که شستن دست ها به تنهایی محافظت ناکافی است.

دستکش

جالب اینجاست که حتی با این توصیه مبتنی بر شواهد، پذیرش گسترده و بین‌المللی دستکش‌های جراحی استریل به عنوان یک ضرورت تا پس از جنگ جهانی اول اتفاق نیفتاد.

برای سال‌ها، لاتکس لاستیکی طبیعی ماده انتخابی برای دستکش‌های جراحی یکبار مصرف بوده است. لاتکس سطح بالایی از عملکرد، راحتی و انعطاف پذیری را ارائه می دهد و همچنین با انواع دستکش ها و اندازه ها مناسب است.

دستکش های لاتکس مزایای مختلفی را ارائه می دهند: معمولاً پوشیدن آنها برای تیم آسان است و بسیاری از مارک ها شامل یک پوشش پلیمری هستند که جایگزین پودر نشاسته ذرت سنتی در داخل می شود.

بسیاری از تیم‌های جراحی گزارش می‌دهند که دستکش‌های جراحی لاتکس راحت‌ترین و انعطاف‌پذیرترین تناسب را ارائه می‌دهند و سطح بالایی از حساسیت را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، لاتکس یک مانع موثر در برابر پاتوژن ها و آلاینده ها است. برخی از جراحان حتی لاتکس را “مانند پوست دوم” مناسب توصیف کرده‌اند و دستکش‌های جراحی لاتکس نیز در روش‌های طولانی و پیچیده دوام می‌آورند.