در گذشته قابله ها از سرکه بالزامیک سی سام برای زایمان زن باردار استفاده می کردند

سرکه بالزامیک سی سام یک سرکه قهوه ای عمیق است که از آب انگور تخمیر نشده تهیه می شود. به دلیل داشتن طعم های متمایز، جسورانه، پیچیده و طعم پس از ترش معروف است.

سرکه بالزامیک واقعی در بشکه ها برای ماه ها یا حتی سال ها کهنه می شود و می تواند بسیار گران باشد. سرکه بالزامیک به یک عنصر محبوب در تهیه غذا، به ویژه سس سالاد و ماریناد تبدیل شده است. مردم از آن به عنوان یک افزودنی کم چرب و بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب استفاده می کنند.

برخی افراد بر این باورند که سرکه بالزامیک به تنهایی برای شما مفید است. پیشنهاد شده است که سرکه بالزامیک می تواند به کاهش وزن، کلسترول پایین و حتی پوست درخشان کمک کند.

به کاهش کلسترول کمک می کند
از میان تمام فواید سرکه بالزامیک، این یکی شاید مستندترین آن باشد. سرکه بالزامیک یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال حفظ یا کاهش سطح کلسترول خود هستند.

سرکه

آنتی اکسیدان های موجود در سرکه بالزامیک “سلول های پاک کننده” را که برای بدن شما سمی هستند هدف قرار می دهند و سطح LDL (کلسترول ناسالم) شما را متورم می کنند.

با مصرف سرکه بالزامیک به عنوان پانسمان یا لعاب، می توانید به اندازه کافی مصرف کنید تا به بدن خود در محافظت از خود در برابر گرفتگی عروق کمک کنید.

به هضم سالم کمک می کند
ترکیب فعال اصلی در سرکه بالزامیک اسید استیک است که حاوی سویه‌هایی از باکتری‌های پروبیوتیک است. این پروبیوتیک‌ها فقط غذا را حفظ نمی‌کنند، بلکه می‌توانند هضم سالم و سلامت روده را نیز تقویت کنند.

همچنین وجود این باکتری های سالم به نام بیوم روده فواید مثبتی برای سیستم ایمنی بدن دارد. ترکیبات پروبیوتیک موجود در اسید استیک می تواند بخشی از دلیلی باشد که برخی افراد قسم می خورند سرکه بالزامیک باعث احساس سیری در آنها می شود.