تعمیر خودرو در تایلند و درگیری با رنگ

مطالعات انجام شده در حین حذف رنگ ساختمان بدون بو با انفجار ساینده بر روی پل ها، نوردهی قابل توجهی را ثبت کرده است.

به عنوان مثال، یک مطالعه در شیکاگو، ایلینوی انجام شده در طول انفجار ساینده نشان داد که قرار گرفتن در معرض کارگران از حد مجاز قرار گرفتن در معرض سازمان ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) 50 میکروگرم بر متر مکعب به میزان 219 برابر فراتر رفت.

در هلند، قرار گرفتن در معرض هوا با رنگ سوله صنعتی سرب در حین تخریب یک پل راه آهن که با پرایمر سربی پوشانده شده بود به 38000 میکروگرم بر متر مکعب یا تقریباً 760 برابر PEL بود.

پایش هوا در حین آماده‌سازی سطح برای رنگ‌آمیزی مجدد پل بزرگراه در ماساچوست نشان داد که 18 درصد از نمونه‌های برداشته‌شده بیش از 6 فوت از قسمت بیرونی محفظه بیش از PEL بودند.

80 درصد از قرار گرفتن در معرض کارگران در این شغل بیش از OSHA PEL بود.

میانگین هندسی قرار گرفتن در معرض سرب معلق در هوا در طول سنباده زدن رنگ سرب روی لباس کشتی در کشتی سازی نیروی دریایی 61.0 میکروگرم بر متر مکعب بود که 21٪ از OSHA PEL بیشتر بود.

قرار گرفتن در معرض هوا و مسمومیت شغلی با رنگ صنعتی سرب در فعالیت های شکستن کشتی رایج است.

در تایلند، یک مطالعه نشان داد که آلودگی وسیع خاک و گرد و غبار خانگی به طور معکوس با فاصله از حیاط تعمیر قایق کاهش می‌یابد و شواهدی از قرار گرفتن در معرض خانه‌ها که منجر به آلودگی گرد و غبار در خانه‌های کارگر می‌شود، ارائه کرد.

رنگ صنعتی پلی یورتان سربی برای کارگرانی که این پوشش‌ها را اعمال می‌کنند و همچنین کارگرانی که در تعمیر خودرو هستند، خطرناک است.

برای مثال، مطالعه‌ای در تعمیرگاه‌های خودرو در رود آیلند، سطوح بالای سرب خون را در میان کارگران درگیر در عملیات رنگ‌آمیزی نشان داد و به این نتیجه رسید که گرد و غبار رنگ خودرو که در محیط کار وجود دارد، منبع اصلی قرار گرفتن در معرض سرب است.

کارگرانی که در هنگام تعمیر خودرو در تایلند درگیر رنگ سرب اسپری شده بودند، سطح سرب خون تقریباً دو برابر بیشتر از گروه کنترل داشتند.

  • منابع: 
    1. Time to ban lead in industrial paints and coatings
  • تبلیغات: 
    1. آبنبات در آمریکا و بیماری قلبی و نتایج سلامت آگاهی محیطی
    2. میلاد مسیح و ساختن ظروف یکبارمصرف
    3. گوجه فرنگی منبع اصلی در رژیم غذایی
    4. پشت پرده اقدام جدید ستاره تیم فوتبال