انواع کفپوش کاشی

کفپوش کاشی از مواد مختلفی مانند خاک رس، سنگ، فلز، ترازو و کوارتز ساخته می شود. هر نوع کفپوش کاشی ویژگی های مشخص کننده خود را دارد. به طور کلی، دو نوع پرکاربرد کفپوش کاشی، سرامیک و سنگ طبیعی هستند.

Ceramic Tiles: Everything You Need To Know About

کاشی و سرامیک از مواد رسی ساخته می شود که استخراج می شود، آماده می شود و سپس به قالب تبدیل می شود. روش های متداول شکل دهی برای کاشی و سرامیک طرح سنگ مرمر عبارتند از پرس خشک، اکسترود شده و قالب لجن. روش تشکیل پرس خشک شامل مخلوطی از مواد خشک است که تحت فشار شدید در قالب فشرده می شود. کاشی و سرامیک اکسترود شده زمانی تشکیل می شود که مخلوطی از مواد کمی مرطوب در قالب اکسترود شود. قالب Slush روشی است که در آن مخلوطی از مواد بسیار مرطوب در قالب ریخته می شود و سپس در کوره با دمای بسیار بالا سفت می شود.

چینی در مقابل غیر چینی

کاشی پرسلان درجه یک را می‌توان به‌عنوان پرسلن یا غیر چینی دسته بندی کرد. کاشی گرانیتی و سرامیک سنتی غیر چینی است و از خاک رس سفید، قرمز و یا قهوه ای و سایر مواد معدنی ساخته می شود. کاشی و سرامیک چینی از خاک رس و مواد معدنی نیز ساخته می شود، اما همچنین حاوی 50 درصد گرد و غبار یا ماسه سفید به نام فلدسپات است. فلدسپات نوعی کریستال است که در سنگ یافت می شود که در طی فرآیند خشک کردن در کوره به عنوان یک “شار” عمل می کند و به ماده ای شیشه مانند تبدیل می شود و همه اجزای قالب گیری شده را به هم می چسباند. تغییرات جزئی در مواد تشکیل دهنده کاشی و سرامیک یا فرآیند خشک کردن در کوره (یعنی دما و نوع کوره) تنوع زیادی در ظاهر و ویژگی های محصولات تولیدی کفپوش کاشی و سرامیک ایجاد می کند.

کاشی و سرامیک چینی و غیر چینی می تواند بدون لعاب یا لعاب باشد. کاشی لعاب دار دارای روکش مات، نیمه براق یا بسیار براق است که در طول فرآیند تولید روی سطح اعمال می شود. در گذشته کاشی لعابدار را دو بار در کوره می پختند، یک بار برای سفت شدن قالب کاشی و بار دوم برای سفت شدن لعاب. امروزه علاوه بر کاشی های سرامیکی دو پخته، یک فرآیند تولید خودکار تک پخت به نام Monocuttura قالب لعابدار را در یک مرحله سخت می کند. کاشی‌های لعاب‌دار در مقایسه با کاشی‌های بدون لعاب، مقاومت در برابر لکه، مقاومت در برابر خراش، و کشش و همچنین کاهش جذب آب را دارند.

کاشی و سرامیک و چسب کاشی ساروج غیر چینی یکی از مقرون به صرفه ترین انواع کفپوش کاشی است. کفپوش سرامیکی پرسلن گرانتر از کفپوش غیر چینی است و کار با آن دشوارتر است. با این حال، دوام بیشتر، مقاومت در برابر لکه طبیعی، حداقل جذب آب و رنگ از طریق بدنه را ارائه می دهد. بسیاری از انواع کاشی ها به روشی مشابه کاشی های سرامیکی تولید می شوند، اما کمتر رایج هستند. اینها عبارتند از آجر، سیمان، شیشه، انکاستیک، سالتیلو و کاشی ترا کوتا. مواد مختلف و فرآیندهای تولید ویژگی های متمایز محصول را ایجاد می کند.

Porcelain Floor Tiles 600x600 mm at Rs 280/box | Porcelain Flooring, पोर्सिलेन फ्लोर टाइल - Aims Ceramic, Morbi | ID: 20770907191

کاشی سنگ طبیعی
کاشی و سرامیک یکی از انتخاب‌های رایج در میان مصالح کف‌پوش، به‌ویژه برای آشپزخانه و حمام است. این در انواع، رنگ ها، بافت ها و اندازه های زیادی موجود است که امکانات طراحی نامحدود به نظر می رسد. ادامه مطلب…

کاشی مرجان و سرامیک یک انتخاب ایده آل برای دیوارها و کف هر حمام است. بادوام است، در برابر آب نفوذ ناپذیر است، و در انتخاب رنگ‌ها و سبک‌های تقریباً نامحدودی عرضه می‌شود. کاشی کاری حمام سفارشی با دستان خود یک پروژه ارزشمند برای یک فرد با تجربه است که این کار را خودتان انجام می دهد.

سنگ نما ارزان اصفهان از مواد طبیعی استخراج شده، اسلب کاری شده، تکمیل شده و به اندازه برش داده می شود. انواع رایج سنگ مورد استفاده به عنوان کاشی مسجدی کف شامل گرانیت، سنگ مرمر، سنگ آهک (از جمله تراورتن) و تخته سنگ می باشد. در میان این انواع سنگ های طبیعی هزاران گونه با ویژگی هایی وجود دارد که بستگی به محل و زمان استخراج سنگ دارد.

گرانیت نوعی سنگ آذرین است که بسیار متراکم و سخت است. ظاهر متمایز آن به دلیل کانی های خالدار موجود در سنگ، رگه های منحصر به فرد آن و هزاران رنگ موجود است. گرانیت تقریباً غیر قابل نفوذ است و پس از صیقل دادن، در برابر خراشیدن مقاومت می کند. این یک انتخاب عالی برای کفپوش در آشپزخانه ها و مکان های پرتردد است.

سنگ مرمر نوعی سنگ دگرگونی است که دارای رگه های غنی است و در رنگ های متنوع موجود است. سنگ مرمر نسبت به گرانیت متخلخل تر است و برای کف آشپزخانه توصیه نمی شود مگر اینکه به طور منظم تراشیده و سپس آب بندی شود. سنگ آهک نوعی سنگ رسوبی است که ظاهری خاکی در دو سایه روشن و تیره ارائه می دهد. سطح را می توان بافت یا صیقلی صاف کرد. سنگ آهک نسبت به گرانیت و مرمر چگالی کمتری دارد. به راحتی قابل لکه شدن است و همچنین مستعد خراش است. ing. برای کاربردهای کفپوش آشپزخانه یا پرتردد توصیه نمی شود.

تراورتن نوعی سنگ آهک است که ظاهری متبلور غیرعادی با رنگ خاکی ارائه می دهد. تراورتن سنگی نرم و متخلخل با سطحی طبیعی است که دارای حفره ها یا شکاف هایی است. پس از پر کردن فضای خالی سطح می توان به یک سطح صیقلی یا صیقلی دست یافت. سنگ تراورتن و سنگ سیلیس برای کف آشپزخانه توصیه نمی شود، زیرا به راحتی خراشیده و لکه دار می شود. مراقبت ویژه و آب بندی سطحی برای نگهداری تراورتن مورد نیاز است. تخته سنگ نوعی سنگ دگرگونی است که بسیار متراکم و بسیار بادوام است. تخته سنگ در رنگ های خاکی تیره تر موجود است. سطح تخته سنگ به طور طبیعی بافت دارد مگر اینکه سطح صاف و صافی حاصل شود. تخته سنگ یک انتخاب عالی برای کفپوش آشپزخانه و مناطق پرتردد است.

Shop & Buy PERLATO BIANCO POLISHED 300x600 PORCELAIN at Tile Savers

سطوح کاشی سنگ طبیعی
سطح کفپوش کاشی سرویس بهداشتی طلاییسنگی معمولاً دارای یکی از سه نوع پرداخت است: طبیعی، صیقلی یا صیقلی. فرآیند تکمیل سنگ مرمریت طبیعی پس از استخراج و برش سنگ به صورت دال ناهموار آغاز می شود. صفحه دال خشن با پدهای ساینده جلا داده می شود. ابتدا از لنت های ساینده بسیار درشت استفاده می شود، سپس تا زمان سفت شدن نهایی از لنت های درشت کمتر استفاده می شود. سپس کاشی ها توسط یک سازنده سنگ به اندازه بریده می شوند. پرداخت سطحی که اعمال می کنید به جایی که قصد استفاده از کاشی سنگی را دارید و ظاهر دلخواه شما بستگی دارد. سطوح طبیعی ناتمام هستند و ظاهری خاکی و کسل کننده دارند. بافت و گودال از ویژگی های قابل مشاهده کاشی سنگ طبیعی است. سطوح تراشیده شده با پایان دادن به فرآیند پایان قبل از سفت شدن به دست می آیند.

ظاهر صاف و مات برای مناطق پر تردد و مرطوب برای جلوگیری از لیز خوردن و سایش عالی است. سطوح صیقلی بسیار بازتابنده با روکش آینه مانند هستند. فرآیند دستیابی به یک پرداخت صیقلی یک مزیت برای تخلخل کاشی سنگی است و یک سطح تقریباً غیر قابل نفوذ ایجاد می کند. با این حال، سطح لغزنده تری نیز ایجاد می کند. علاوه بر این انواع متداول پرداخت، انواع دیگری نیز موجود است که ظاهر متمایزی را ارائه می دهند و مزایا و معایب خود را دارند. بسته به نوع کاشی آجری سفید که انتخاب می‌کنید و کاربرد مورد نظر آن، ممکن است یکی از انواع دیگر پوشش سطح را انتخاب کنید. بهتر است برای تعیین بهترین سطح برای پروژه خود با یک سازنده سنگ مشورت کنید.

White Floor Tiles | White Wall Tile | Gloss White Tiles| 800x800(mm)|900x900mm| 1000x1000| Kitchen Wall Tiles| Kitchen Tiling