انواع کاشی کف

شما می دانید که برای تکمیل یک پروژه نصب کاشی موفق چه چیزی لازم است. شما طراحی مشتری را مطالعه می کنید و پیشنهاداتی را ارائه می دهید تا مطمئن شوید که نتیجه نهایی زیبایی، دوام و عملکرد ماندگار خواهد بود. شما طرح کاشی را برنامه ریزی می کنید، فضا را به دقت اندازه گیری می کنید و سطح را برای اطمینان از تنظیم مناسب کاشی آماده می کنید. شما همه عواملی را که می‌توانند باعث ایجاد یا شکست پروژه شوند را می‌شناسید، و هر بار همه آنها را در نظر می‌گیرید، درست است؟

Cheap Grey Glazed Porcelain Floor Tiles Manufacturers and Suppliers - Wholesale Price Grey Glazed Porcelain Floor Tiles - HANSE

اگر به شما بگویم که درک ویژگی‌های اساسی انواع کاشی‌های کف نقشی حیاتی در فرآیند نصب دارد، چه؟
یک لحظه در مورد آن فکر کنید: امروزه صاحبان خانه ها از کاشی استخری پرسپولیس زیبای خود عملکرد بالایی را طلب می کنند. نه تنها این، بلکه آنها درخواست می کنند که این پوشش ها در مکان های بیشتری نسبت به “مناطق مرطوب” معمول مانند حمام یا آشپزخانه نصب شوند. و، شما نمی توانید مخالف باشید که در حالی که کفپوش های چوبی سخت جذابیت خاصی دارند، کاشی کف همه کاره است و خلاقیت بیشتری را امکان پذیر می کند. ناگفته نماند، تمیز کردن و نگهداری آن نسبت به کفپوش های چوبی نیز آسان تر است.

انواع کاشی کف
طبقه بندی کاشی و سنگ گرانیت کار آسانی نیست. عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، از فرآیند تولید گرفته تا سطح. به طور کلی، انواع کاشی ها را می توان به شرح زیر طبقه بندی کرد:

بر اساس سطح آنها: کاشی های لعاب دار یا بدون لعاب.
بر اساس سطح نصب: در فضای باز یا. داخلی و طبقات یا. دیوارها؛
بر اساس فرآیند ساخت: فشرده یا. اکسترود شده؛
بر اساس ظرفیت جذب آب: زیاد، متوسط ​​یا کم.
در این مقاله، بیایید بر طبقه بندی عملی کاشی های سرامیکی و سنگی برای کارهای نصب کاشی کف تمرکز کنیم.

انواع کاشی و سرامیک
در بین تمام انواع کاشی های کف، کاشی های سرامیکی احتمالاً محبوب ترین هستند. و، سخت نیست که بفهمیم چرا. نه تنها بسیار مقاوم هستند و کار با آنها آسان است، بلکه طیف وسیعی از امکانات طراحی را ارائه می دهند. کاشی‌های سرامیکی معمولاً با لعاب بادوام پوشانده می‌شوند که باعث می‌شود رنگ و طرح واقعاً برجسته شود و قیمتی متفاوت از قیمت سرامیک طرح سنگ دارد. اگرچه آنها نسبت به سایر انواع کاشی های کف سبک تر هستند (و در نتیجه برش آنها آسان تر است)، اما بسیار بادوام هستند و می توانند ده ها سال ترافیک مداوم را تحمل کنند.
به خاطر داشته باشید که کاشی های سرامیکی تمایل به جذب آب دارند، بنابراین باید به مشتریان خود توصیه کنید که آنها را در فضای باز نصب نکنند. علاوه بر این، کاشی و سرامیک گرما را خیلی خوب نگه نمی‌دارد و در زمستان می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد.

کاشی چینی
اگرچه کاشی و سرامیک و چینی مصالحی بر پایه رسی هستند، اما تفاوت ظریف بین آنها باعث شد تا برخی از کارشناسان، پرسلان را بهترین نوع کاشی کف معرفی کنند. برای شروع، کاشی های چینی از خاک رس متراکم تر از سرامیک ساخته می شوند و در دمای بسیار بالا پخته می شوند. در نتیجه کاشی های چینی نسبت به کاشی های سرامیکی محکم تر و در برابر آسیب مقاوم تر هستند.

Residential Building Tile/Marble/Concrete Floor Tiles Fixing Service, Rs 120/square feet | ID: 23054848733

سرامیک طرح آجر

پرسلن نیز بسیار متراکم است که تخلخل مواد را ناچیز می کند. به عبارت دیگر، آن‌ها به اندازه کاشی‌های سرامیک طرح چوب آب جذب نمی‌کنند و می‌توانند در برابر یخ زدگی و تغییرات دمایی چشمگیر مقاومت کنند. بنابراین، پرسلن تقریباً برای هر کاربرد خانگی (و حتی برخی از موارد تجاری با ترافیک کم) مناسب است.
کاشی های چینی در دو نوع صیقلی و بدون پرداخت موجود می باشد. حتی می توانید کاشی های چینی لعابدار را انتخاب کنید، اگرچه از نظر ضخامت و تراکم مقاومت کمتری دارند.

کاشی معدن
یکی از رایج ترین تصورات غلط صاحبان خانه (و حتی برخی از پیمانکاران) در مورد کاشی معدن این است که از معدن می آید. علیرغم نام گمراه‌کننده‌ای که دارد، کاشی استخری مرجان از مواد معدنی مانند خاک رس، فلدسپات و شیل‌هایی ساخته می‌شوند که با هم آسیاب شده و به شکل کاشی در می‌آیند. با توجه به مواد معدنی مورد استفاده و فرآیند تولید، کاشی معدنی معمولاً سخت‌تر از سایر انواع کاشی کف است. علاوه بر این، تخلخل بسیار کمی دارد، به این معنی که آب را جذب نمی کند. در نتیجه، کاشی های معدنی یک گزینه ایده آل برای کاشی کاری در فضای باز هستند، اما می توان از آن در داخل نیز استفاده کرد.

کاشی موزاییک
کاشی های موزائیک در حال حاضر یک روند داغ هستند، به خصوص برای اتاق های کوچک مانند حمام یا آشپزخانه. کاشی های یک اینچی در یک اتاق کوچک راحت تر از کاشی های بزرگ نصب می شوند. با این حال، برای به دست آوردن ظاهر تماشایی کاشی های موزاییک، باید مطمئن شوید که از ابزار مناسب استفاده می کنید. برای مثال، برش کاشی RUBI برای برش فشرده کاشی های سرامیکی، ظروف سنگی لعابدار و حتی ظروف سنگی چینی ایده آل است.

انواع ST

هیچ کس توانایی سرامیک در مقاومت در برابر آزمایش زمان را انکار نمی کند، اما نمی توانید با این واقعیت بحث کنید که سنگ طبیعی بادوام ترین نوع کاشی کف است. پس از همه، می تواند مانند هیچ کاشی دیگری در بازار در برابر آسیب مقاومت کند.

Atlanta Grigio Porcelain Tiles - Full Circle Ceramicsسرامیک طرح سنگ مرمر

کاشی کف سنگی
راهنمای نحوه دستیابی به بهترین پوشش کاشی مرجان اگرچه سنگ به اندازه سرامیک همه کاره نیست، اما همچنان می توانید با استفاده از موادی مانند گرانیت یا سنگ آهک به خانه خود جذابیت خاصی بدهید. با این حال، مانند بسیاری از چیزهای خوب در زندگی، حتی کاشی سنگ نیز دارای معایبی است. نکته اصلی البته قیمت است. کاشی سنگی گرانتر از سرامیک است. در عین حال، به اندازه کاشی و سرامیک مقاوم در برابر لکه نیست. بنابراین، تعمیر و نگهداری می تواند بسیار پرهزینه باشد.

کاشی مرمر
هیچ شکی در این واقعیت وجود ندارد که سنگ مرمر یکی از نفیس ترین انواع کاشی کف است. این توسط معماران و طراحان در تمام تاریخ بشر استفاده شده است. اما، اگرچه سنگ مرمر جذابیت ظریف و متمایز دارد، اما در طول مراحل نصب نیاز به توجه ویژه ای دارد. از آنجایی که کاشی مرمری دارای سطح متخلخلی است، بسیار مستعد آسیب ناشی از ریختن و لکه است. برای جلوگیری از این امر، قبل از فرآیند نصب، باید کاشی های مرمر را با یک درزگیر سطحی درمان کنید. به این ترتیب، منافذ را مسدود می‌کنید و یک لایه نامرئی ایجاد می‌کنید که از سطح سنگ محافظت می‌کند.

کاشی گرانیت
اگر نیاز به نصب کاشی در منطقه ای با ترافیک زیاد دارید، باید به مشتری خود توصیه کنید کاشی گرانیتی را انتخاب کند. بعداً بابت این پیشنهاد از شما تشکر خواهند کرد. یکی از مواردی که کاشی گرانیتی را متمایز می کند مقاومت آنها در برابر اسیدها است. علاوه بر این، کاشی‌های گرانیتی به‌دلیل فرم‌های سبک و کوچک، اندازه‌گیری و کار با آن‌ها آسان است. البته به خاطر داشته باشید که گرانیت یک سنگ متخلخل است که به راحتی لکه می‌شود. بنابراین، مانند سنگ مرمر، حتما قبل از استفاده از سیلر استفاده کنید.

Marshalls Tile & Stone Chambord – Grigio Natural 600x1200mm, 600x600mm, 600x900mm – The Cornwall Tile Company

سرامیک طرح سنگ یزد

کاشی سنگ آهک
یکی از مواردی که کاشی آهکی را از انواع مختلف کاشی کف جدا می کند، ظاهر منحصر به فرد آن است. آنها بسیار شبیه به چوب هستند، و آنها را به یک جایگزین عالی برای صاحب خانه هایی تبدیل می کند که به دنبال چیزی کمی متفاوت هستند. تا آنجا که به دوام مربوط می شود، خوب، اهرام بزرگ احتمالاً بهترین گواه بر این است که سنگ آهک  و سنگ مرمریت در واقع یکی از بادوام ترین سنگ های طبیعی است. سنگ آهک از سنگ مرمر و گرانیت سخت تر و محکم تر است و به همین راحتی هم خراشیده نمی شود. کاشی های سنگ آهک به دلیل دوام و تخلخل کم گزینه ای عالی برای کفپوش آشپزخانه است. اوه، و آیا من هم اشاره کردم که فوق العاده به نظر می رسد؟

نکته ای در مورد تفاوت بین کاشی دیوار و کاشی کف
به عنوان یک پیمانکار حرفه ای، می دانید که تفاوت های عمده ای بین کاشی های دیوار و کف وجود دارد. با این حال، همه تولیدکنندگان کاشی های خود را به طور مناسب در وب سایت های خود دسته بندی نمی کنند، که می تواند منجر به سردرگمی در بین صاحبان خانه شود. در اینجا نحوه توضیح تفاوت بین این نوع کاشی ها به مشتریان خود آمده است.

همانطور که احتمالا می دانید، هر کاشی و سرامیک طرح سنگ سفید دارای رتبه COF است. در حالی که کاشی های دیواری می توانند بسیار نرم باشند، کاشی های کف باید COF 0.50 یا بیشتر داشته باشند. این به این دلیل است که آنها باید حداقل سطح اصطکاک را داشته باشند تا راه رفتن روی آنها ایمن باشد. از آنجایی که هیچ کس از شما انتظار ندارد که روی دیوارها راه بروید، کاشی های دیوار نیز نرم تر و کمتر از کاشی های کف هستند. به طور سنتی، کاشی دیواری کوچک است – در حدود 15×15 و 20×20 سانتی‌متر، اگرچه برخی از طرح‌ها می‌توانند به ابعاد 40×20 و 60×30 نیز برسند.

Jurassic Porcelain Grigio | Natural Stone Effect Tiles | Ca' Pietra